Moodle™ LMS 4.5 z sztuczną inteligencją

Moodle™ ogłosił wydanie wersji 4.5 swojego systemu LMS, wprowadzając ponad 250 nowych funkcji i usprawnień. Kluczową nowością jest elastyczny subsystem AI, umożliwiający integrację z różnymi dostawcami AI, co pozwala instytucjom na dostosowanie narzędzi AI do swoich potrzeb, zachowując pełną kontrolę nad ich wykorzystaniem.

Wprowadzone funkcje AI obejmują generowanie treści tekstowych i graficznych w edytorze Moodle™, co upraszcza tworzenie materiałów dydaktycznych. Treści generowane przez AI są odpowiednio oznaczane dla zachowania przejrzystości, a opisy dla wygenerowanych obrazów dodawane automatycznie, co sprzyja tworzeniu dostępnych materiałów edukacyjnych.

Nowa funkcja podsekcji umożliwia lepszą organizację kursów poprzez tworzenie zagnieżdżonych sekcji, co ułatwia nawigację i zarządzanie treściami zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. Dodatkowo, ulepszono aktywność zadań, wprowadzając możliwość automatycznego zezwalania na dodatkowe próby, co wspiera ciągłe doskonalenie się uczniów.

Wersja 4.5 przygotowuje również grunt pod wdrożenie Open Badges 3.0, usprawniając zarządzanie odznakami, w tym możliwość łatwiejszego kopiowania odznak między kursami i pozwalając na duplikowanie nazw odznak w ramach jednego kursu.

Poprawiono integrację multimediów oraz wprowadzono funkcję nagrywania ekranu bezpośrednio w edytorze tekstu, co umożliwia tworzenie dynamicznych treści edukacyjnych. Ponadto, ulepszono system powiadomień, przypominając uczniom o zaległych zadaniach i nadchodzących quizach, co pomaga w lepszym zarządzaniu czasem i terminami. ​

Więcej informacji na temat nowości w Moodle™ 4.5 można znaleźć w oficjalnej dokumentacji oraz na kanale YouTube Moodle™.