Idealne szkolenie e-learning

Idealne szkolenie e-learning – Święty Graal, do którego wszyscy w branży dążymy. Możemy stosować szereg różnych technik oraz trików, a szkolenie dalej nie będzie cieszyło się powodzeniem i pozytywnym feedbackiem. Dlaczego? Czyżby analiza odbiorców, jeszcze przed zaplanowaniem szkolenia multimedialnego, miała aż tak duże znaczenie?

Przed utworzeniem kursu e-learning zbierz jak najwięcej informacji o Twoich przyszłych uczniach. Zrób dokładną analizę tego, jakich użytkowników się spodziewasz. Na etapie projektowania szkolenia ważne jest, aby myśleć o swojej grupie użytkowników, wyznaczając pewien cel. Profil demograficzny to jednak nie wszystko. Spójrz nieco ponad statystyki i liczby. Przyszły użytkownik, Twój uczeń to suma przeróżnych, przeżytych doświadczeń, pragnień, aspiracji i oczekiwań. To, w jaki sposób najchętniej się uczymy, jest kształtowane m.in. przez dostęp i znajomość technologii. Postrzeganie świata, interpretacja symboli, dostrzeganie analogii to kwestia wychowania kulturowego. Twój przyszły uczeń to wielowymiarowa istota, którą trudno jest zaszufladkować. Jeżeli zadbasz o odpowiednie spersonalizowanie swojej platformy e learning, jest duża szansa, że odniesiesz sukces!
Wniosek jest prosty. Na nic nam piękny wygląd, grywalizacja, społeczność, jeżeli najpierw odpowiednio nie spersonalizujemy platformy e-learning. Pytanie: jak poznać swoją grupę docelową? Oto trzy rady, które warto zastosować.

1) Pamiętaj o przeszłości
Warto wykorzystać wyniki i wskaźniki z poprzednich, podobnych projektów. To cenne doświadczenia, które dają wiele wiedzy. Pomagają określić cele uczenia. Użyj wszystkich informacji, które uda się zdobyć, jako punktu odniesienia. Porównaj oczekiwane rezultaty z celami.
Projekty e-learningowe wdrażane przez Ciebie w przeszłości, to również cenny bagaż doświadczeń. Nie zapominaj o nim nigdy i zawsze stosuj to, czego się nauczyłeś w swojej praktyce.

2) Rozmawiaj i pytaj
Zapytaj o to, czego Twoi uczniowie oczekują. Sprawdź co się podoba, a co zdecydowanie nie. Warto zapytać również o doświadczenia z e-learningiem. Może ktoś zainspiruje Cię jakimś genialnym pomysłem?
Niezbędna będzie również rozmowa z organizatorem projektu. Należy dowiedzieć się tego, kto zlecił zadanie i jaki był ku temu powód. Taka wiedza daje pierwszy obraz przyszłych użytkowników. Menadżerowie mogą pomóc w dostarczeniu historii tła, kontekstu szkolenia oraz konkretniejszych informacji na temat kursantów.
Dla zweryfikowania wiedzy warto zrobić test umiejętności. Test jasno pokaże, jakie obszary wiedzy są najlepiej rozwinięte, a które trzeba jeszcze doszlifować. Liczne ankiety i pytanie kursantów o ich zdanie w temacie e learning, pozwoli na wyciągnięcie wniosków i udoskonalenie kursu.

3) Obserwuj
Przypatrywanie się temu, jak przebiega proces uczenia, pozwala na wyciągnięcie wniosków i szybką interwencję w razie takie potrzeby.
Analizy potencjalnych użytkowników można dokonać na wiele różnych sposobów. Ważne, aby do zadania podejść bardzo rzetelnie oraz sumiennie. Bądź kreatywny i znajdź swój własny sposób. Kursanci na pewno będą zadowoleni i szybciej zdobędą wiedzę!