ABC skutecznego e-learningu

Co decyduje o tym czy szkolenie jest dobre? Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Co jest najważniejsze w efektywnym i efektownym szkoleniu. O tym wszystkim dziś.

W 7 punktach pokażemy to, co jest najważniejsze i powiemy dlaczego tak właśnie jest. Zaczynajmy!

1. Wysoki poziom merytoryczny

Bardzo ważne jest, aby materiał był na najwyższym możliwym poziomie. Przecież nie może mieć miejsce sytuacja, w której kursant wychodzi z kursu bez nowej wiedzy. Zadbajmy o detale: Poprawność językową, przecinki i interpunkcję. Te cechy wpłyną na pozytywny odbiór kursu i wrażenie wysokiego profesjonalizmu.

2. Atrakcyjna forma przekazu

Kurs przedstawmy w interesujący sposób. Zaprezentujmy dane na diagramach, wykresach i ilustracjach. Unikajmy ścian tekstu – są nieatrakcyjne i nudzą kursantów. Dodatkowym asem w rękawie będzie lektor czytający treść.

3. Interakcje

Dajmy możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami kursu. Interakcje i możliwość kontaktu z realnymi osobami, jest jedną z ważniejszych cech grywalizacji. Możliwość kontaktu i zadawania dodatkowych pytań specjaliście (trenerowi) dodatkowo pomoże zwiększyć wiedzę użytkowników.

4. Materiały do pobrania 

Czy to materiały dodatkowe, czy materiał ze szkoleń opracowany w formie plików PDF, wpłyną w pozytywny sposób na odbiór kursu. Wiele ludzi lubi chomikować materiały z kursów i szkoleń, później powtarzać wiedzę i uczyć się – kolejny punkt dla nas!

5. Bezawaryjność i sprawność techniczna

Wiadomo, różne sytuacje mają miejsce. Mogą zdarzyć się jakieś awarie, ale starajmy się bardziej „zapobiegać niż leczyć”. Zróbmy wszystko, by nasze kursy i platformy działały bez zarzutu. Nic przecież nie wkurza nas bardziej, niż powoli ładujące się strony, zawieszenia i zbyt częste przerwy techniczne.

6. HelpDesk

Nie każdy z naszych użytkowników, musi biegle posługiwać się komputerem. Dajmy mu możliwość zapytania o coś, poszukania w pomocy. To nie wiele pracy, a my zyskamy kolejne plusy. Dodatkowa obecność słowników, instrukcji obsługi czy samouczków, też będzie przydatna.

7. Użyteczność

Wyobraźmy sobie taką sytuację: 8 latek zapisany na kurs e-learningowy, wchodzi na platformę, a tam kursy pisane językiem oficjalnym i urzędowym, bez obrazków i kolorów. Takie szkolenie chyba nie przyniosło by należytych efektów. Do każdej grupy szkoleniowej, należy odpowiednio dobrać sposób przekazania wiedzy. Dodatkowo zwróćmy uwagę na interfejs kursów. Niech będzie użyteczny, bez zbędnych rzeczy, dostosowany do użytkowników. 

 

Te i wiele innych użytecznych rozwiązań znajdziecie w produktach Intersieci.